De economie trekt aan, de markt beweegt constant. Nieuwe trends en de groeiende economie kunnen je bedrijfsvisie beïnvloeden of zelfs helemaal veranderen. Daarmee veranderen je doelen en spreek je wellicht andere doelgroepen aan. Je website helpt je daarbij, nietwaar?
Achter elke goede website zit een doordachte strategie. Zo kan een website dienen als informatiekanaal, leadgenerator, online presentatie of verkoopétalage. Het doel van jouw website sluit aan bij je bedrijfsvisie en je doelgroep. Tenminste, dat hoop je. Veranderingen in de markt, een nieuwe bedrijfsstrategie, technologische vernieuwingen en online ontwikkelingen. Stuk voor stuk factoren die ervoor kunnen zorgen dat je huidige website aan kracht verliest.
Denk vanuit je doelgroep
Gaat je bedrijf een andere koers varen? Bij een andere bedrijfsvisie past vaak ook een andere doelgroep. Zo kun je je meer gaan richten op bedrijven of juist een jongere groep particulieren gaan aanspreken. Ook de wensen van je bestaande doelgroep kunnen wijzigen. Bij elke grote verandering verandert ook je communicatie richting de klant of opdrachtgever.
Een veranderende doelgroep vraagt vaak om een andere online aanpak. Je gaat immers anders communiceren. Naar welke informatie zoekt mijn doelgroep en via welk kanaal kan ik haar bereiken? Denken in doelgroepen en doelstellingen maakt jouw website meetbaar en zorgt ervoor dat je boodschap goed overkomt bij je doelgroep.
Denken vanuit je doelgroep maakt de keuze tussen de juiste landingspagina’s, online marketing, content marketing, bannering, linkbuilding en al wat er nog meer is een stuk gemakkelijker.
Mobiele bezoekers
Websites wordt tegenwoordig vaker bezocht vanuit een mobiel apparaat dan vanuit de traditionele desktop. Heeft jouw website al een werkend responsive design? Gebruikers nemen geen genoegen met trage pagina’s vol content. De snelheid én de functionaliteit van je website spelen hierin een grote rol.
Voice search
Doordat gebruikers je website steeds vaker bezoeken vanuit een mobiel apparaat, neemt ook de gesproken zoekfunctie van bijvoorbeeld Google of Apple toe. Dat resulteert vaak in langere zoekopdrachten. We praten namelijk anders dan we schrijven. Bovendien gaat spreker sneller dan typen. Stem daarom de webcontent af aan de gebruiker van je site.
Optimaliseer: blijf je website verbeteren
Economische ontwikkelingen, maatschappelijke trends en technologische vooruitgang blijft het online landschap razendsnel veranderen. Daarom is het belangrijk dat je je website blijft verbeteren. Optimaliseer en speel in op de vraag van je doelgroep. Volg technologische ontwikkelingen en controleer je website op doelgerichtheid. En onthoud, je website is nooit af. Daarom staat YZCommunicatie altijd voor je klaar.
Hulp nodig bij de optimalisatie van je website? Of op zoek naar een effectieve online strategie? YZCommunicatie helpt je op weg. Neem contact met ons op.