Een bedrijfsvermelding is het kader dat Google weergeeft wanneer je op je bedrijf zoekt, maar ook de informatie die weer gegeven wordt over het bedrijf in Google Maps. Hierin zie je foto’s, openingstijden, adresinformatie en krijg je de optie om meteen te bellen of je route naar het bedrijf te berekenen. Maar dat is nog lang niet alles, denk ook aan recensies en je laatste posts. Eigenlijk is het een mini website, die klanten zien vóór ze je bedrijfswebsite bezoeken.
Lokaal gezien worden
De bedrijfsvermelding wordt getoond als iemand op je bedrijfsnaam zoekt, maar bijvoorbeeld ook bij lokale zoekresultaten. Denk hierbij aan zoekopdrachten als ‘restaurants in (plaatsnaam)’ maar ook als iemand lokaal (bijvoorbeeld in Fijnaart) ‘restaurant’ intikt in Google. De zoekmachine wil immers altijd het best passende antwoord geven en zal je geen zoekresultaten in Groningen tonen als je zoekt vanuit Fijnaart.
De eerste indruk
Als een potentiële klant jouw bedrijf tegenkomt, is de eerste indruk eigenlijk altijd bepalend. Met de bedrijfsvermeldingen in Google is de eerste impressie van jouw bedrijf alleen niet altijd meer je eigen website. Het is daarom erg belangrijk dat je bedrijfsvermelding accurate informatie weergeeft en klanten uitnodigt om contact met je op te nemen of je website te bezoeken.
Google Mijn Bedrijf
Een bedrijfsvermelding maak en beheer je via Google Mijn Bedrijf. Heb je nog geen bedrijfsvermelding? Geen probleem, deze kun je via deze weg ook toevoegen of claimen. Als je eenmaal een bedrijfsvermelding hebt, is het belangrijk dat de informatie die weergegeven wordt, kloppend blijft. Controleer dus regelmatig of alles nog klopt, plaats je laatste nieuws of blog ook als post in Mijn Bedrijf en reageer op recensies. Zo ben je weer een stap dichterbij nog betere online zichtbaarheid op het wereld wijde web.