Belangrijk: voor je met Google Ads aan de slag gaat
Google rekent je keihard af als je website SEO-technisch en inhoudelijk niet in orde is. Zorg er dus voor dat je website in orde is en je specifieke landingspagina's hebt, geoptimaliseerd voor de zoektermen waarmee je aan de slag gaat.
Google Ads Campagnes
Wanneer je met Google Ads aan de slag gaat, is het heel belangrijk dat je gedetailleerd en specifiek aan de slag gaat. Stel eigenlijk per zoekwoord een campagne op. Nog beter, per zoekwoord en type campagne. Internationaal adverteren? Per zoekwoord, type campagne en locatie (land bijvoorbeeld). Zo kan het dus voorkomen dat je voor één zoekterm al 10 campagnes aanmaakt.
Google Ads Advertenties
Schrijf per advertentiegroep twee tot vier advertenties. Probeer aantrekkelijke advertenties te maken. Kijk gerust eens wat de concurrent doet. Bekijk vervolgens na een paar weken welke advertentie het beste scoort.
Extra functies Google Ads
Google Ads heeft tal van extra functies. Gebruik deze! Highlights, telefoonnummer tonen, sitelinks, etc. Hiermee bouw je een grote advertentie welke natuurlijk nog meer opvalt.
Google Ads in praktijk
In de praktijk hoor ik heel vaak dat mensen tegen de kosten opzien. Bij Google Ads moet je juist naar de resultaten kijken. Oke, een click kost misschien €2,50 en misschien moet er 25 keer op geklikt worden voordat er een aankoop of aanmelding binnenkomt. Je nieuwe klant "kost" dan €62,50. Dat is toch zo terug verdiend of je hebt het er zelfs al gelijk uit gehaald! (afhankelijk van de branche/marges natuurlijk)